Wybór odpowiednich słów kluczowych jest pierwszym i zarazem najważniejszym etapem promocji opartej o wyszukiwarki internetowe. To wczesne stadium procesu pozycjonowania ma decydujący wpływ na efekt końcowy.

Fraza kluczowa – słowa lub związek słów, na które strona ma być pozycjonowana ze względu na potencjalną wartość wyrażoną np. w ilości jej wyszukiwań.

Nasz zespół dobierając frazy kluczowe dla klienta (usługa bezpłatna) przechodzi przez poniższe etapy:

1. Zapoznanie się z serwisem/branżą klienta

Właściwa analiza działalności biznesowej jest krytycznym punktem dla tego etapu. Na podstawie dokładnego zaznajomienia się z ofertą na stronie przeznaczonej do pozycjonowania oraz informacji od klienta dobieramy najbardziej trafne, wartościowe frazy, które celnie opisują asortyment lub rodzaj oferowanej usługi.

2. Wybór właściwych słów kluczowych

Zgodność frazy z ofertą klienta jest podstawowym warunkiem tworzenia wartościowej listy fraz.

Prosty przykład:

Sklep zajmujący się sprzedażą butów sportowych.

Fraza: „buty do biegania” – fraza trafna

 „obuwie sportowe” – fraza trafna

 „buty do garnituru” – nietrafna, odrzucona fraza kluczowa, internauci wchodząc na stronę przez podane słowo kluczowe nie odnaleźliby tego, czego szukali, co skutkowałoby brakiem sprzedaży i zbędnymi kosztami związanymi z pozycjonowaniem.

 3. Analiza wyszukiwalności słów w Google

Wybrane frazy oprócz zgodności z tematyką branży w jakiej działa klient muszą przynosić ruch i zysk stronie. Nie każde słowo kluczowe, mimo iż trafne, jest warte pozycjonowania. . Za pomocą narzędzi analitycznych Google ustalamy jak często dana fraza jest wpisywana przez Internautów w wyszukiwarce – nigdy nie proponujemy słów kluczowych, które są bezwartościowe dla klienta.

Przykład:

Fraza: „obuwie sportowe” – 3600 wyszukiwań na miesiąc, fraza warta pozycjonowania

            „obuwie sportowe damskie” – 480 wyszukiwań na miesiąc, fraza warta pozycjonowania

„dobre buty sportowe” – 0 wyszukiwań na miesiąc, fraza zostaje odrzucona jako bezwartościowa ze względu na to, że nikt nie wpisuje jej w Google.pl (nikt nie szuka butów sportowych za pomocą takiego zapytania)

Bezpłatnie i niezobowiązująco przygotujemy dla Ciebie czytelny wykaz zawierający od kilku do kilkudziesięciu fraz wraz wyszukiwalnością oraz proponowanymi miesięcznymi kwotami za zajmowanie pozycji od 1 do 10 (pierwsza strona wyszukiwania) – wystarczy wypełnić formularz. Na podstawie dostarczonych danych możesz z naszą pomocą wybrać frazy, na które chcesz promować się w Google.pl.

ZOBACZ TEŻ: