Czym dokładnie jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest czynnością mającą na celu zwiększenie widoczności danej strony w wyszukiwarce Internetowej. Potencjalny klient, który jest zainteresowany daną usługą lub towarem wpisuje w Google słowa, frazy, które są z nią powiązane – każdy z nas wykonuje tą czynność często dziesiątki razy dziennie.

Po wpisaniu w Google interesującego zapytania otrzymujemy wynik w postaci wykazu stron, które odpowiadają wpisanej frazie – jednak w większości przypadków jednemu zapytaniu odpowiada parę lub parędziesiąt tysięcy stron internetowych – w jaki sposób Google ustala hierarchie ważności, którą widzimy w postaci wyniku wyszukiwania?

Służy do tego specjalny algorytm Google, który składa się z wieluset czynników określających pozycję strony względem innych na konkretne słowo kluczowe. Na podstawie zebranych danych i wspomnianego algorytmu wyszukiwarka ustala pozycję konkretnej podstrony na danym miejscu.

Pozycjonowanie to nic innego jak dostosowanie strony do algorytmu w taki sposób, aby Google umieściło ją na wysokiej pozycji pod wcześniej wybrane do pozycjonowania słowa kluczowe.

Pozycjonowanie najogólniej można podzielić na dwa rodzaje działań:

  • optymalizacja strony pozycjonowanej
  • działania poza stroną, które uwiarygodniają ją wyszukiwarkom

Optymalizacja SEO to modyfikacje strony mające na celu maksymalne wykorzystanie potencjału witryny w celu dostosowania jej w możliwie najlepszy sposób do wybranych wcześniej słów kluczowych oraz ogólnych wytycznych wyszukiwarki Google. Optymalizację przeprowadza się raz, a następnie obserwuje jej efekty i w razie konieczności prowadzi się działania do-optymalizacyjne.

Działania poza stroną to podejmowane przez nas akcje, mające na celu wykazanie wyszukiwarce iż strona jest wartościowa. Działanie te prowadzimy w sposób ciągły, przez cały okres trwania umowy.

Zarówno optymalizacja strony jak i działania poza nią są niezbędne do efektywnego procesu pozycjonowania. Odpowiednie, profesjonalne zgranie tych dwóch elementów maksymalizuje szansę na sukces, czyli awans w rankingu wyszukiwarek, a co za tym idzie większą widoczność dla klientów oferowanych przez stronę usług i towarów.

google serp

Pozycjonowanie wpływa na tzw. „wyniki naturalne Google” (kolor niebieski), czyli na część wykazu stron w wyszukiwarce, która podlega algorytmowi Google. Kolor czerwony, to tzw. „linki sponsorowane” czyli płatne reklamy Google AdWords, które generują koszt przy każdym kliknięciu w link do strony.

W przypadku wyników naturalnych klient NIE PŁACI za kliknięcie (Cost Per Click, „CPC”), tylko stałą, wcześniej uzgodnioną z naszą firmą miesięczną premię uzależnioną od pozycji na pierwszej stronie Google na dane słowo kluczowe. Setki, czy tysiące kliknięć w link nie generuje żadnego dodatkowego kosztu.

ZOBACZ TEŻ: